De informatie uit het klantcontact is erg waardevol voor het marketingteam. Door alle contactmomenten goed vast te leggen, ontstaan interessante inzichten. “We begrijpen steeds beter waarom mensen bellen of mailen en wanneer in het schooljaar bepaalde vragen vaker worden gesteld. Als we bijvoorbeeld zien dat er veel vragen zijn over roosters, moeten we daar mogelijk actiever over communiceren of nieuwe manieren voor bedenken. Daarmee zorgen we voor proactieve informatievoorziening en ontlasten we onze frontoffice.”
“Zo hebben we op basis van alle inzichten besloten om stapsgewijs het klantcontact via e-mail stop te zetten. We zagen dat de doorlooptijd van vragen en klachten per mail significant hoger lag dan per telefoon of via de website. Meestal omdat we veel tijd kwijt waren om studenten of ouders terug te mailen of bellen voor aanvullende informatie. We hebben alle doelgroepen in kaart gebracht en stap voor stap geïnformeerd waarom we dat deden. Daar werd erg positief op gereageerd. Het resultaat is dat we de gemiddelde doorlooptijd van klantcontact drastisch hebben verlaagd. Gaaf toch!”