Salesforce voor Woningcorporaties

Zet je huurders centraal

Als woningcorporatie speel je een cruciale rol binnen de Nederlandse samenleving. Je bouwt aan een toekomst waarin mensen prettig wonen en leven. Als woningcorporatie wil je meer zijn dan alleen een aanbieder van betaalbare woningen. Met een groeiende diversiteit aan doelgroepen en een toenemende vraag naar duurzamere oplossingen, is het essentieel dat je als woningcorporatie je huurders goed kent en grip hebt op zowel de financiële operatie als het bredere ecosysteem waarin je opereert. Digitalisering speelt een sleutelrol in het vervullen van deze missie en Cobra ondersteunt jouw woningcorporatie daarbij.

Salesforce

Meer grip op huurderszaken, reparaties en onderhoud

Cobra helpt jouw woningcorporatie om een stevig fundament te bouwen met Salesforce om de dienstverlening voor huurders te verbeteren en operationele processen te stroomlijnen. Samen creëren we een 360° beeld van je huurders en huishoudens, woningen, partners en stakeholders. Zo krijg je meer grip op de inning van huur en huurachterstanden, het bijhouden van reparaties en onderhoud en het bieden van selfservice-opties voor klanten. Je zet de huurder centraal en zorgt dat je altijd de juiste informatie biedt via alle mogelijke kanalen. Maar we helpen je bijvoorbeeld ook om nieuwbouwprojecten beter te beheren, slimmer samen te werken met leveranciers en operationele teams goed aan te sturen.

4 manieren om je huurder centraal te stellen met digitalisering

In dit artikel zetten we vier voordelen van digitalisering voor woningcorporaties op een rij om persoonlijker te communiceren met huurders, ze zelf de regie te geven en via ieder kanaal goed te ondersteunen.

Klantcase

Woonstad Rotterdam verbetert dienstverlening naar huurders met Cobra

Lees hoe Woonstad Rotterdam met Salesforce en Cobra hun serviceprocessen weet te optimaliseren en hun klanten nog beter centraal kan stellen.

Deze klanten gingen je voor

Onze werkwijze

Zo helpen we jouw organisatie om succesvol te zijn

Bij Cobra begrijpen we heel goed dat het behalen van jouw missie niet alleen afhangt van software. We hebben zelf in jouw schoenen gestaan en willen dat jij op lange termijn succesvol blijft. Daarom helpen we je om naast de implementatie ook om te veranderen, processen te vereenvoudigen en boven alles je werk leuker te maken. Daarvoor hebben we een unieke werkwijze ontwikkeld die je in iedere fase helpt. Van het vertalen van een idee naar een werkbare oplossing, de daadwerkelijke implementatie en de ondersteuning om iedereen succesvol met de technologie te laten werken.

Richting bepalen

We helpen je bij strategieontwikkeling en het bouwen van een solide business case door heldere doelen te stellen en een uitgebreide roadmap te creëren.

Toepassen

Na het bepalen van de richting, gaan we over tot actie. We zorgen ervoor dat technologie naadloos aansluit op je bedrijfsprocessen en helpen ook bij eventuele integraties en migraties.

Veranderen

Het belangrijkste is dat jouw mensen de nieuwe technologie succesvol toepassen. Dat doen we met change management en trainingen om verandering en adoptie te bevorderen.

Ontzorgen

We zorgen ervoor dat je zelfstandig aan de slag kan met Salesforce, maar kunnen je ook werk uit handen nemen waar nodig met onze managed services en in-house consultancy.

Producten

Benieuwd welke producten van Salesforce andere organisaties in jouw branche gebruiken? Bekijk nu het overzicht met alle producten die speciaal voor jou zijn geselecteerd.

Bekijk nu alle producten die van toepassing zijn op jouw branche

Sales Cloud
Marketing Cloud
CRM Analytics (Tableau Analytics)
Service Cloud
Experience Cloud

Benieuwd naar onze producten?

FAQ

Salesforce voor woningcorporaties helpt bij het beheren van huurdersrelaties, onderhoudsverzoeken en vastgoedbeheer. In ons eBook voor woningcorporaties (de huurder centraal) laten we je zien hoe je met Salesforce één centrale omgeving creëert om je dienstverlening te verbeteren en je maatschappelijke waarde te bevorderen.

Salesforce ondersteunt woningcorporaties bij het beheren van huurdersrelaties, onderhoudsverzoeken en vastgoedbeheer. Met een geïntegreerd CRM-platform voor communicatie, casebeheer en datamanagement kunnen woningcorporaties efficiënter werken en de tevredenheid van huurders verbeteren.

Salesforce biedt woningcorporaties verschillende oplossingen zoals Service Cloud, Sales Cloud en Marketing Cloud die functies bevatten voor huurdersbeheer, vastgoedbeheer en onderhoudsbeheer. In ons eBook ‘de huurder centraal’ laten we je zien hoe je met Salesforce één centrale omgeving creëert om je dienstverlening te verbeteren en je maatschappelijke waarde te bevorderen.

Salesforce helpt woningcorporaties om de dienstverlening voor huurders te verbeteren en operationele processen te stroomlijnen. Zo creëren ze een 360° beeld van huurders en huishoudens, woningen, partners en stakeholders. Zo krijg je meer grip op de inning van huur en huurachterstanden, het bijhouden van reparaties en onderhoud en het bieden van selfservice-opties voor klanten.