Nieuws: We vieren dit jaar ons 10-jarig jubileum – Cobra Festival op 13 juni 2024, Ben jij erbij?

Klantcase

Woonstad Rotterdam verbetert dienstverlening naar huurders met Cobra

Klantcase

Klant:
Woonstad Rotterdam
Doelgroep:
Woningcorporaties

Woonstad Rotterdam verbetert dienstverlening naar huurders met Cobra

Woonstad Rotterdam heeft als missie om meer te zijn dan alleen een huisbaas; ze streven naar een uitstekende service, goed onderhoud en ondersteuning voor hun bewoners wanneer dat nodig is. Om deze missie waar te maken, wilden ze hun klanten nog meer centraal stellen en hun serviceprocessen optimaliseren.

Keuze voor Cobra

Na een zorgvuldig selectieproces, waarbij drie leveranciers werden overwogen, kwam Salesforce naar voren als beste oplossing. Tijdens de selectie van de implementatiepartner bleek Cobra niet alleen de juiste expertise in huis te hebben, maar ook perfect aan te sluiten bij de waarden van Woonstad Rotterdam – open, eerlijk en transparant.

Oplossing

Cobra helpt Woonstad Rotterdam bij het leggen van het fundament voor het bedienen van hun huurders met slimme serviceprocessen. Door gebruik te maken van Salesforce, wordt een CRM-platform opgezet dat de woningcorporatie in staat stelt om een nauwkeurig klantbeeld te creëren en op basis daarvan de dienstverlening te verbeteren. Het doel was om intern efficiënter te werken en afdelingsoverstijgend samen te werken om het leven van huurders gemakkelijker te maken.

Blogartikel

Hoe je als woningcorporatie je operationele processen verbetert met Salesforce

In dit artikel leggen we aan de hand van 3 voorbeelden uit hoe woningcorporaties hun operationele processen kunnen verbeteren met Salesforce. Van het helpen van huurders bij een reparatieverzoek tot het opzeggen van huurovereenkomsten.

Toekomstvisie

In de komende drie jaar wil Woonstad Rotterdam ervoor zorgen dat klanten echt op één staan, niet alleen reactief maar ook proactief. Ze streven ernaar om de kracht van Salesforce verder te vertalen naar de werkvloer, waardoor teams nog efficiënter en effectiever kunnen samenwerken in een veilige omgeving. Deze toekomstvisie zal ervoor zorgen dat Woonstad Rotterdam blijft excelleren als betrouwbare en betrokken huisbaas, die het verschil maakt in het leven van Rotterdammers.

Advies voor andere woningcorporaties

“Definieer eerst duidelijk wat je wilt bereiken”, adviseert Carline Nauta, Product Owner bij Woonstad Rotterdam, andere woningcorporaties die een vergelijkbaar traject overwegen. Een CRM-systeem moet volgens haar een filosofie ondersteunen en niet alleen een technologische oplossing zijn.