Nieuws: We vieren dit jaar ons 10-jarig jubileum – Cobra Festival op 13 juni 2024, Ben jij erbij?

Klantcase

LEPO Solar zet groeiambities kracht bij met Salesforce Sales Cloud

Klantcase

Klant:
Lepo Solar
Product:
Sales Cloud
Doelgroep:
Verkoopproces

LEPO Solar zet groeiambities kracht bij met Salesforce Sales Cloud

LEPO Solar is een groothandel in zonnepanelen, omvormers, oplossingen voor energieopslag, elektrisch laden en toebehoren. Vanuit het hoofdkantoor in het Friese Lemmer bedient het bedrijf honderden installateurs en andere zakelijke klanten.

De afgelopen jaren groeide de organisatie flink door de toenemende vraag in de markt. Door die groei was er een sterke behoefte om de salesprocessen verder te structureren en meer inzicht te krijgen in het verkoopproces. Cobra ondersteunde LEPO Solar bij deze stap met de implementatie van Salesforce Sales Cloud.

Tjalling de Poel, CEO bij LEPO Solar: “We stonden voor een uitdaging met ons salesteam. We hadden moeite om een eenduidig beeld van onze klanten te krijgen, wat leidde tot inefficiënte communicatie en dubbel werk. Belangrijke informatie stond in WhatsApp, e-mails, spreadsheets en notities, waardoor het moeilijk was om inzicht te krijgen in de klantbehoeften en effectief te reageren op verkoopkansen. Bovendien misten we een gestroomlijnde manier om leads te volgen en te converteren, waardoor we potentiële omzetkansen misliepen. Kortom, we zochten een oplossing om de samenwerking tussen onze accountmanagers te verbeteren en de efficiëntie in het verkoopproces te vergroten.”

Veel mogelijkheden met Salesforce

LEPO Solar bracht een aantal oplossingen in kaart en kwam uit bij Salesforce. De Poel: “Salesforce was voor ons een bekende oplossing en via ons netwerk hoorden we ook goede referenties. We hebben vooral naar de lange termijn gekeken en Salesforce biedt veel mogelijkheden om in de toekomst ook andere commerciële processen te verbeteren. We hadden al goed contact met Cobra, dus hebben we ze gevraagd om ons te ondersteunen bij de implementatie.”