Marketing Cloud Account Engagement (Pardot)

Wil je jouw marketing- en salesteams beter op elkaar afstemmen? Wil je meer leads, studenten en/of donateurs werven en ze op een consistente manier opvolgen? Account Engagement (voorheen Pardot) is dé oplossing voor organisaties die werken met lange verkoopcycli en/of te maken hebben met meerdere beslissers in het marketing- en salesproces. Cobra helpt je om de tooling optimaal te benutten door jouw marketing en sales volledig af te stemmen op wat (potentiële) klanten verwachten van je producten of diensten.

50.000
websites wereldwijd
34%
stijging in marketing-ROI
27%
effectievere campagnes

Marketing automation

Eén oplossing voor al je sales- en wervingsprocessen

Account Engagement biedt verschillende belangrijke functionaliteiten, waaronder e-mailmarketing, segmentatie, marketingautomatisering en scoring. De tooling helpt je om de juiste persoon op het juiste moment en met de juiste boodschap te benaderen. Bovendien integreert Account Engagement naadloos met Sales Cloud, waardoor je marketing- en salesteams efficiënt de conversie van leads naar klanten kunnen optimaliseren, terwijl je ook de prestaties van marketingcampagnes kunt meten en analyseren.

De belangrijkste kenmerken op een rij:

  • E-mailmarketing: Creëer dynamische e-mails met gepersonaliseerde content, verhoog de betrokkenheid van potentiële klanten en versterk je naamsbekendheid.
  • Betere segmentatie: Bereik je doelgroep effectiever met veelzijdige segmentatie. Creëer specifieke doelgroepen voor relevante e-mails, waardoor je klanten op het juiste moment bereikt.
  • Marketing automation: Gebruik engagementflows om unieke en gepersonaliseerde trajecten te creëren voor je prospects en leads en neem datagedreven beslissingen op basis van gedrag in de engagement flows.
  • Scoring: Identificeer welke potentiële klanten interesse tonen in jouw producten of diensten met scoring, die gebaseerd is op het aantal waardevolle interacties dat je hebt gehad met een prospect via je marketing- en verkoopactiviteiten.
Versnel de implementatie van Account Engagement (Pardot) met onze Quickstart en beschik sneller over alle essentiële functionaliteiten.

Factsheet

Marketing Cloud vs. Account Engagement

Welke marketingtool van Salesforce is het meest geschikt voor jouw organisatie? In deze gids zetten we een aantal cruciale vragen op een rij over Account Engagement en Marketing Cloud en laten we het verschil zien tussen de twee marketing-oplossingen van Salesforce.

Deze klanten gingen je voor​

Onze werkwijze

Zo helpen we jouw organisatie om succesvol te zijn

Bij Cobra begrijpen we heel goed dat het behalen van jouw missie niet alleen afhangt van software. We hebben zelf in jouw schoenen gestaan en willen dat jij op lange termijn succesvol blijft. Daarom helpen we je om naast de implementatie ook om te veranderen, processen te vereenvoudigen en boven alles je werk leuker te maken. Daarvoor hebben we een unieke werkwijze ontwikkeld die je in iedere fase helpt. Van het vertalen van een idee naar een werkbare oplossing, de daadwerkelijke implementatie en de ondersteuning om iedereen succesvol met de technologie te laten werken.

Richting bepalen

We helpen je bij strategieontwikkeling en het bouwen van een solide business case door heldere doelen te stellen en een uitgebreide roadmap te creëren.

Toepassen

Na het bepalen van de richting, gaan we over tot actie. We zorgen ervoor dat technologie naadloos aansluit op je bedrijfsprocessen en helpen ook bij eventuele integraties en migraties.

Veranderen

Het belangrijkste is dat jouw mensen de nieuwe technologie succesvol toepassen. Dat doen we met change management en trainingen om verandering en adoptie te bevorderen.

Ontzorgen

We zorgen ervoor dat je zelfstandig aan de slag kan met Salesforce, maar kunnen je ook werk uit handen nemen waar nodig met onze managed services en in-house consultancy.

FAQ

Account Engagement, voorheen bekend als Pardot, is een oplossing voor marketingautomatisering van Salesforce. Benieuwd wat het verschil is met Marketing Cloud? In ons vergelijkings Factsheet laten we het verschil zien tussen Marketing Cloud en Account Engagement (voorheen Pardot).
Account Engagement biedt geavanceerde marketingautomatisering voor B2B-organisaties. Het platform helpt bij leadgeneratie, lead nurturing en klantconversie met gepersonaliseerde campagnes en geautomatiseerde workflows, waardoor marketing en sales beter op elkaar worden afgestemd.
Cobra helpt je bij het implementeren van Account Engagement van Salesforce, waarmee je op een effectieve manier klantbetrokkenheid kunt vergroten en waardevolle relaties kunt opbouwen.

Het is handig om het onderscheid tussen deze marketingoplossingen van Salesforce te begrijpen, om de juiste keuze te maken voor jouw organisatie. In ons Factsheet helpen we je om de verschillen en overeenkomsten tussen Account Engagement en Marketing Cloud snel op een rijtje te krijgen.